Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Τι είναι οι Διαταραχές Προσωπικότητας;

Η προσωπικότητα είναι ο τρόπος σκέψης, συναίσθησης και συμπεριφοράς που κάνει ένα άτομο διαφορετικό από τους άλλους ανθρώπους. Η προσωπικότητα

Περισσότερα

Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία

Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT) είναι μια μορφή ψυχολογικής θεραπείας που έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική για μια σειρά προβλημάτων

Περισσότερα

Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεία

Η υπαρξιακή θεραπεία είναι μια μοναδική μορφή ψυχοθεραπείας που εστιάζει στην ανθρώπινη κατάσταση στο σύνολό της, αναδεικνύει τις ικανότητές μας

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία

Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία

Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT) είναι μια μορφή ψυχολογικής θεραπείας που έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική για μια σειρά προβλημάτων όπως κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, προβλήματα χρήσης αλκοόλ και ναρκωτικών, συζυγικά προβλήματα, διατροφικές διαταραχές και σοβαρές ψυχικές ασθένειες. Πολυάριθμες ερευνητικές μελέτες υποδεικνύουν ότι η CBT οδηγεί σε σημαντική βελτίωση της λειτουργίας και της ποιότητας ζωής, ενώ έχει αποδειχθεί ότι είναι εξίσου αποτελεσματική ή πιο αποτελεσματική από άλλες μορφές ψυχολογικής θεραπείας ή ψυχιατρικών φαρμάκων.

Η CBT διαφέρει από πολλές άλλες μορφές ψυχολογικής θεραπείας καθώς βασίζεται σε πολλές βασικές αρχές, συμπεριλαμβανομένων:

  • Τα ψυχολογικά προβλήματα βασίζονται, εν μέρει, σε ελαττωματικούς ή μη ωφέλιμους τρόπους σκέψης.
  • Τα ψυχολογικά προβλήματα βασίζονται, εν μέρει, σε διδαγμένα πρότυπα μη ωφέλιμης συμπεριφοράς.
  • Τα άτομα που υποφέρουν από ψυχολογικά προβλήματα μπορούν να μάθουν καλύτερους τρόπους αντιμετώπισης αυτών, ανακουφίζοντας έτσι τα συμπτώματά τους και γίνονται πιο αποτελεσματικοί στη ζωή τους.

Η θεραπεία CBT συνήθως περιλαμβάνει προσπάθειες για την αλλαγή των προτύπων σκέψης. Αυτές οι στρατηγικές μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Μαθαίνει να αναγνωρίζει κανείς τις στρεβλώσεις του στη σκέψη ,που δημιουργεί προβλήματα και στη συνέχεια να τις επαναξιολογεί υπό το φως της πραγματικότητας.
  • Να κατανοεί καλύτερα τη συμπεριφορά και τα κίνητρα των άλλων.
  • Να χρησιμοποιεί δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων για να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις.
  • Μαθαίνει να αναπτύσσει ένα μεγαλύτερο αίσθηση εμπιστοσύνης στις ικανότητές του.

Η θεραπεία CBT περιλαμβάνει επίσης συνήθως προσπάθειες για την αλλαγή των προτύπων συμπεριφοράς. Αυτές οι στρατηγικές μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Να αντιμετωπίζετε τους φόβους σας αντί να τους αποφεύγετε.
  • Να χρησιμοποιείτε το παιχνίδι ρόλων για να προετοιμαστείτε για δυνητικά προβληματικές αλληλεπιδράσεις με άλλους.
  • Να ηρεμεί το μυαλό και να χαλαρώνει το σώμα σας.

Δεν θα χρησιμοποιήσουν όλες οι CBT όλες αυτές τις στρατηγικές. Μάλλον, ο ψυχοθεραπευτής και ο πελάτης συνεργάζονται, σε συνεργατικό τρόπο, για να αναπτύξουν την κατανόηση του προβλήματος και να αναπτύξουν μια στρατηγική θεραπείας.

Η CBT δίνει έμφαση στο να βοηθήσει τα άτομα να μάθουν να είναι οι δικοί τους θεραπευτές. Μέσω ασκήσεων στη συνεδρία καθώς και ασκήσεων «κατ’ οίκον »εκτός συνεδριών, οι πελάτες ωθούνται στο να αναπτύξουν δεξιότητες αντιμετώπισης, μέσω των οποίων μπορούν να μάθουν να αλλάζουν τη δική τους σκέψη, προβληματικά συναισθήματα και συμπεριφορά.

Ο ψυχοθεραπευτής δίνει έμφαση στο τι συμβαίνει στην τρέχουσα ζωή του ατόμου και όχι στο τι οδήγησε στις δυσκολίες του. Απαιτείται μια ορισμένη ποσότητα πληροφοριών σχετικά με το ιστορικό κάποιου, αλλά η εστίαση είναι πρωτίστως στο να προχωρήσουμε εγκαίρως για να αναπτύξουμε πιο αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης της ζωής.

Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT) είναι μια μορφή ψυχολογικής θεραπείας που έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική για μια σειρά προβλημάτων όπως κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, προβλήματα χρήσης αλκοόλ και ναρκωτικών, συζυγικά προβλήματα, διατροφικές διαταραχές και σοβαρές ψυχικές ασθένειες. Πολυάριθμες ερευνητικές μελέτες υποδεικνύουν ότι η CBT οδηγεί σε σημαντική βελτίωση της λειτουργίας και της ποιότητας ζωής, ενώ έχει αποδειχθεί ότι είναι εξίσου αποτελεσματική ή πιο αποτελεσματική από άλλες μορφές ψυχολογικής θεραπείας ή ψυχιατρικών φαρμάκων.

Η CBT διαφέρει από πολλές άλλες μορφές ψυχολογικής θεραπείας καθώς βασίζεται σε πολλές βασικές αρχές, συμπεριλαμβανομένων:

  • Τα ψυχολογικά προβλήματα βασίζονται, εν μέρει, σε ελαττωματικούς ή μη ωφέλιμους τρόπους σκέψης.
  • Τα ψυχολογικά προβλήματα βασίζονται, εν μέρει, σε διδαγμένα πρότυπα μη ωφέλιμης συμπεριφοράς.
  • Τα άτομα που υποφέρουν από ψυχολογικά προβλήματα μπορούν να μάθουν καλύτερους τρόπους αντιμετώπισης αυτών, ανακουφίζοντας έτσι τα συμπτώματά τους και γίνονται πιο αποτελεσματικοί στη ζωή τους.

Η θεραπεία CBT συνήθως περιλαμβάνει προσπάθειες για την αλλαγή των προτύπων σκέψης. Αυτές οι στρατηγικές μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Μαθαίνει να αναγνωρίζει κανείς τις στρεβλώσεις του στη σκέψη ,που δημιουργεί προβλήματα και στη συνέχεια να τις επαναξιολογεί υπό το φως της πραγματικότητας.
  • Να κατανοεί καλύτερα τη συμπεριφορά και τα κίνητρα των άλλων.
  • Να χρησιμοποιεί δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων για να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις.
  • Μαθαίνει να αναπτύσσει ένα μεγαλύτερο αίσθηση εμπιστοσύνης στις ικανότητές του.

Η θεραπεία CBT περιλαμβάνει επίσης συνήθως προσπάθειες για την αλλαγή των προτύπων συμπεριφοράς. Αυτές οι στρατηγικές μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Να αντιμετωπίζετε τους φόβους σας αντί να τους αποφεύγετε.
  • Να χρησιμοποιείτε το παιχνίδι ρόλων για να προετοιμαστείτε για δυνητικά προβληματικές αλληλεπιδράσεις με άλλους.
  • Να ηρεμεί το μυαλό και να χαλαρώνει το σώμα σας.

Δεν θα χρησιμοποιήσουν όλες οι CBT όλες αυτές τις στρατηγικές. Μάλλον, ο ψυχοθεραπευτής και ο πελάτης συνεργάζονται, σε συνεργατικό τρόπο, για να αναπτύξουν την κατανόηση του προβλήματος και να αναπτύξουν μια στρατηγική θεραπείας.

Η CBT δίνει έμφαση στο να βοηθήσει τα άτομα να μάθουν να είναι οι δικοί τους θεραπευτές. Μέσω ασκήσεων στη συνεδρία καθώς και ασκήσεων «κατ’ οίκον »εκτός συνεδριών, οι πελάτες ωθούνται στο να αναπτύξουν δεξιότητες αντιμετώπισης, μέσω των οποίων μπορούν να μάθουν να αλλάζουν τη δική τους σκέψη, προβληματικά συναισθήματα και συμπεριφορά.

Ο ψυχοθεραπευτής δίνει έμφαση στο τι συμβαίνει στην τρέχουσα ζωή του ατόμου και όχι στο τι οδήγησε στις δυσκολίες του. Απαιτείται μια ορισμένη ποσότητα πληροφοριών σχετικά με το ιστορικό κάποιου, αλλά η εστίαση είναι πρωτίστως στο να προχωρήσουμε εγκαίρως για να αναπτύξουμε πιο αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης της ζωής.