Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

ΙΔΨ Διαταραχή ή ΙΔΨ Διαταραχή Προσωπικότητας;

Η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή προσωπικότητας (OCPD) είναι μια χρόνια πάθηση κατά την οποία ένα άτομο επιδεικνύει υπερβολική εστίαση σε λεπτομέρειες, τάξη

Περισσότερα

Πώς η πανδημία επηρεάζει το αίσθημα ελέγχου στις ανθρώπινες σχέσεις

Στις περισσότερες ερωτικές σχέσεις, μια από τις κεντρικές δυναμικές είναι αυτή της εξουσίας και του ελέγχου. Οι περισσότεροι ενήλικες δυσανασχετούν

Περισσότερα

Μελαγχολία κατά τη περίοδο των Χριστουγέννων

Η νοσταλγία μπορεί να είναι μια οδυνηρή ανάμνηση αυτού που δεν βιώσαμε.Οι άνθρωποι που έχουν υποστεί παιδική κακοποίηση ή οικογενειακό

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Η συμβολή της CBT στη ζωή μας

Η συμβολή της CBT στη ζωή μας

Η CBT προσπαθεί να δείξει πώς η σκέψη σας επηρεάζει τη διάθεσή σας. Σας διδάσκει να σκέφτεστε με λιγότερο αρνητικό τρόπο για τον εαυτό σας και τη ζωή σας καθώς βασίζεται στην κατανόηση ότι η αρνητική σκέψη είναι μια συνήθεια που, όπως και κάθε άλλη συνήθεια, μπορεί να διακοπεί.Χρησιμοποιείται για τη θεραπεία μιας σειράς ψυχολογικών προβλημάτων, όπως:

  1. αγχώδεις διαταραχές (κοινωνική φοβία, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή ,διαταραχή μετατραυματικού στρες)
  2. κατάθλιψη
  3. χαμηλή αυτοεκτίμηση
  4. παράλογους φόβους
  5. υποχονδρία
  6. κατάχρηση ουσιών (όπως το κάπνισμα, το ποτό ή χρήση ναρκωτικών)
  7. πρόβλημα με τον τζόγο
  8. διατροφικές διαταραχές
  9. αυπνία
  10. προβλήματα γάμου ή σχέσης
  11. συναισθηματικά ή συμπεριφορικά προβλήματα σε παιδιά ή εφήβους.

Θεραπεία του άγχους

Όλοι νιώθουν άγχος μερικές φορές. Το άγχος χρησιμεύει ως μέσο προστασίας και μπορεί να αυξήσει την απόδοση σε στρεσογόνες καταστάσεις. Ωστόσο,για μερικούς ανθρώπους το αίσθημα του άγχους είναι πιο γενικό. Αυτό σημαίνει ότι νιώθετε πάντα σε εγρήγορση ή φόβο, ανεξάρτητα από τη δραστηριότητα που κάνετε, κάτι που μπορεί να είναι εξαιρετικά ενοχλητικό και να εμποδίσει την καθημερινότητά σας.Εάν το επίπεδο άγχους σας αρχίζει να παρεμβαίνει στην ικανότητά σας να λειτουργείτε, είναι σημαντικό να αρχίσετε να μαθαίνετε κάποιες δεξιότητες για να αντιμετωπίζετε αυτά τα αγχώδη συναισθήματα. Εδώ η CBT επικεντρώνεται στην αλλαγή προτύπων σκέψης και πεποιθήσεων που σχετίζονται και πυροδοτούν το άγχος.

Θεραπεία της κατάθλιψης

Τα άτομα με κατάθλιψη μπορεί να έχουν συνεχή αρνητικά συναισθήματα για τον εαυτό τους, τους άλλους ανθρώπους και τον κόσμο γύρω τους. Αυτό το μοτίβο αρνητικής σκέψης μπορεί να γίνει αυτόματο, ώστε να μην αντιληφθούν πότε η κρίση τους είναι παράλογη ή άδικη για τον εαυτό τους.Η CBT μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με κατάθλιψη δίνοντάς τους εργαλεία για να αμφισβητήσουν τις αρνητικές σκέψεις και να τις παρακάμψουν με πιο ρεαλιστικές και θετικές διαδικασίες σκέψης.

CBT & σκέψεις, συναισθήματα,συμπεριφορές

Οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι συμπεριφορές συνδυάζονται για να επηρεάσουν την ποιότητα ζωής ενός ατόμου. Η CBT στοχεύει να διδάξει στους ανθρώπους ότι είναι δυνατό να έχουν τον έλεγχο των σκέψεων, των συναισθημάτων και των συμπεριφορών τους, ενώ βοηθά το άτομο να αμφισβητήσει και να ξεπεράσει τις αυτόματες πεποιθήσεις και να χρησιμοποιήσει πρακτικές στρατηγικές για να αλλάξει ή να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του. Το αποτέλεσμα είναι πιο θετικά συναισθήματα, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν σε πιο θετικές σκέψεις και συμπεριφορές.

Η CBT συνδυάζει γνωσιακή θεραπεία και συμπεριφορική θεραπεία.Η βάση και των δύο αυτών τεχνικών είναι ότι οι υγιείς σκέψεις οδηγούν σε υγιή συναισθήματα και συμπεριφορές.

Γνωστική θεραπεία

Ο στόχος της γνωσιακής θεραπείας είναι να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ένα άτομο σκέφτεται για ένα θέμα που προκαλεί ανησυχία. Οι αρνητικές σκέψεις προκαλούν αυτοκαταστροφικά συναισθήματα και συμπεριφορές.Η γνωστική θεραπεία προκαλεί αυτές τις σκέψεις και παρέχει στο άτομο πιο υγιείς στρατηγικές.

Θεραπεία συμπεριφοράς

Ο στόχος της θεραπείας συμπεριφοράς είναι να διδάξει στο άτομο τεχνικές ή δεξιότητες για να αλλάξει τη συμπεριφορά του. Η θεραπεία συμπεριφοράς διδάσκει στο άτομο πιο χρήσιμες συμπεριφορές, μειώνοντας τα αρνητικά συναισθήματα σε διάφορες κοινωνικές περιστάσεις.

Η CBT προσπαθεί να δείξει πώς η σκέψη σας επηρεάζει τη διάθεσή σας. Σας διδάσκει να σκέφτεστε με λιγότερο αρνητικό τρόπο για τον εαυτό σας και τη ζωή σας καθώς βασίζεται στην κατανόηση ότι η αρνητική σκέψη είναι μια συνήθεια που, όπως και κάθε άλλη συνήθεια, μπορεί να διακοπεί.Χρησιμοποιείται για τη θεραπεία μιας σειράς ψυχολογικών προβλημάτων, όπως:

  1. αγχώδεις διαταραχές (κοινωνική φοβία, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή ,διαταραχή μετατραυματικού στρες)
  2. κατάθλιψη
  3. χαμηλή αυτοεκτίμηση
  4. παράλογους φόβους
  5. υποχονδρία
  6. κατάχρηση ουσιών (όπως το κάπνισμα, το ποτό ή χρήση ναρκωτικών)
  7. πρόβλημα με τον τζόγο
  8. διατροφικές διαταραχές
  9. αυπνία
  10. προβλήματα γάμου ή σχέσης
  11. συναισθηματικά ή συμπεριφορικά προβλήματα σε παιδιά ή εφήβους.

Θεραπεία του άγχους

Όλοι νιώθουν άγχος μερικές φορές. Το άγχος χρησιμεύει ως μέσο προστασίας και μπορεί να αυξήσει την απόδοση σε στρεσογόνες καταστάσεις. Ωστόσο,για μερικούς ανθρώπους το αίσθημα του άγχους είναι πιο γενικό. Αυτό σημαίνει ότι νιώθετε πάντα σε εγρήγορση ή φόβο, ανεξάρτητα από τη δραστηριότητα που κάνετε, κάτι που μπορεί να είναι εξαιρετικά ενοχλητικό και να εμποδίσει την καθημερινότητά σας.Εάν το επίπεδο άγχους σας αρχίζει να παρεμβαίνει στην ικανότητά σας να λειτουργείτε, είναι σημαντικό να αρχίσετε να μαθαίνετε κάποιες δεξιότητες για να αντιμετωπίζετε αυτά τα αγχώδη συναισθήματα. Εδώ η CBT επικεντρώνεται στην αλλαγή προτύπων σκέψης και πεποιθήσεων που σχετίζονται και πυροδοτούν το άγχος.

Θεραπεία της κατάθλιψης

Τα άτομα με κατάθλιψη μπορεί να έχουν συνεχή αρνητικά συναισθήματα για τον εαυτό τους, τους άλλους ανθρώπους και τον κόσμο γύρω τους. Αυτό το μοτίβο αρνητικής σκέψης μπορεί να γίνει αυτόματο, ώστε να μην αντιληφθούν πότε η κρίση τους είναι παράλογη ή άδικη για τον εαυτό τους.Η CBT μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με κατάθλιψη δίνοντάς τους εργαλεία για να αμφισβητήσουν τις αρνητικές σκέψεις και να τις παρακάμψουν με πιο ρεαλιστικές και θετικές διαδικασίες σκέψης.

CBT & σκέψεις, συναισθήματα,συμπεριφορές

Οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι συμπεριφορές συνδυάζονται για να επηρεάσουν την ποιότητα ζωής ενός ατόμου. Η CBT στοχεύει να διδάξει στους ανθρώπους ότι είναι δυνατό να έχουν τον έλεγχο των σκέψεων, των συναισθημάτων και των συμπεριφορών τους, ενώ βοηθά το άτομο να αμφισβητήσει και να ξεπεράσει τις αυτόματες πεποιθήσεις και να χρησιμοποιήσει πρακτικές στρατηγικές για να αλλάξει ή να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του. Το αποτέλεσμα είναι πιο θετικά συναισθήματα, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν σε πιο θετικές σκέψεις και συμπεριφορές.

Η CBT συνδυάζει γνωσιακή θεραπεία και συμπεριφορική θεραπεία.Η βάση και των δύο αυτών τεχνικών είναι ότι οι υγιείς σκέψεις οδηγούν σε υγιή συναισθήματα και συμπεριφορές.

Γνωστική θεραπεία

Ο στόχος της γνωσιακής θεραπείας είναι να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ένα άτομο σκέφτεται για ένα θέμα που προκαλεί ανησυχία. Οι αρνητικές σκέψεις προκαλούν αυτοκαταστροφικά συναισθήματα και συμπεριφορές.Η γνωστική θεραπεία προκαλεί αυτές τις σκέψεις και παρέχει στο άτομο πιο υγιείς στρατηγικές.

Θεραπεία συμπεριφοράς

Ο στόχος της θεραπείας συμπεριφοράς είναι να διδάξει στο άτομο τεχνικές ή δεξιότητες για να αλλάξει τη συμπεριφορά του. Η θεραπεία συμπεριφοράς διδάσκει στο άτομο πιο χρήσιμες συμπεριφορές, μειώνοντας τα αρνητικά συναισθήματα σε διάφορες κοινωνικές περιστάσεις.