Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και/η παρορμητικότητας (ΔΕΠ-Υ) σε παιδιά και ενήλικες

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και/ ή υπερκινητικότητας (ΔΕΠ/Υ) είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που ξεκινά στην παιδική ηλικία και παραμένει στην

Περισσότερα

Σχολικός εκφοβισμός και παράγοντες ψυχικής ανθεκτικότητας

Ο σχολικός εκφοβισμός και η θυματοποίηση από συνομηλίκους αποτελεί ένα πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζουν παιδιά και έφηβοι εντός, αλλά και

Περισσότερα

Ψυχική ευεξία (Wellbeing) και ψυχική υγεία

Η ψυχική ευεξία αποτελεί ένα κεντρικό ζήτημα στον τομέα της θετικής ψυχολογίας, συνιστά ωστόσο μία πολύπλευρη έννοια, με αποτέλεσμα να

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Στάδια αλλαγής σε κάθε ψυχοθεραπεία

Στάδια αλλαγής σε κάθε ψυχοθεραπεία

Διαφορετικές μορφές ψυχοθεραπείας αναπτύσσουν διαφορετικές ορολογίες και θεωρίες, ωστόσο τα στάδια της θεραπείας τείνουν να είναι παρόμοια. Οι μορφές θεραπείας διαφέρουν σημαντικά στις θεωρίες αλλαγής, αλλά είναι πολύ παρόμοιες στα στάδια αλλαγής.

Στάδιο 1: Παρουσίαση προβλήματος

Ο ασθενής γνωρίζει ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά και ότι χρειάζεται βοήθεια. Τα προβλήματα συνήθως περιλαμβάνουν κάποιο συνδυασμό συμπτωμάτων, ανησυχητικές συμπεριφορές, διαπροσωπικές τριβές, εργασιακά προβλήματα, απογοήτευση, θλίψη, απογοήτευση, αυξημένο άγχος και/ή απώλεια υποστήριξης. Ο ασθενής συχνά έχει ελάχιστη επίγνωση των υποκείμενων παραγόντων που συμβάλλουν και δεν έχει ιδέα τι να κάνει στη συνέχεια.

Στάδιο 2: Ανάπτυξη Διανοητικής Ενόρασης

Ως αποτέλεσμα της θεραπείας οι ασθενείς συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις συμπεριφορές που έχουν δημιουργήσει τα προβλήματά τους, καθώς και τη μειωμένη τους ικανότητα στην αντιμετώπισή τους. Μπορεί να παρερμηνεύουν τα κίνητρα των άλλων, να μην αναγνωρίζουν τις συμπεριφορές τους, που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στους άλλους, να αποφεύγουν καταστάσεις, να απογοητεύονται και να αποθαρρύνονται πολύ εύκολα, να απομακρύνουν τους ανθρώπους λόγω αυτοκαταστροφικής συμπεριφοράς.

Στάδιο 3: Διορθωτικές συναισθηματικές εμπειρίες

Η διανοητική επίγνωση του τι προκαλεί το πρόβλημα θέτει το υπόβαθρο για τη δοκιμή νέων τρόπων σκέψης, συναισθήματος και συμπεριφοράς – τόσο εντός όσο και εκτός των συνεδριών. Ορισμένες διορθωτικές συναισθηματικές εμπειρίες συμβαίνουν στο πλαίσιο μιας καλής θεραπευτικής σχέσης, αλλά οι περισσότερες πρέπει να προέρχονται από σκόπιμες προσπάθειες που καταβάλλονται από τον ασθενή να σκεφτεί με νέους τρόπους, να αισθανθεί καταπιεσμένα συναισθήματα, να δοκιμάσει νέα πράγματα και να σταματήσει να αποφεύγει καταστάσεις φόβου.

Στάδιο 4: Ροή

Εάν η θεραπεία είναι επιτυχής, οι νέοι και πιο υγιείς τρόποι σκέψης, αίσθησης και αποτελεσματικής δράσης στον κόσμο εσωτερικεύονται και γίνονται αυτόματα.

Κάθε θεραπεία για να πετύχει προυποθέτει την ύπαρξη μιας ισχυρής θεραπευτικής συμμαχίας, ενώ οι ασθενείς πρέπει να έχουν τουλάχιστον κάποιο κίνητρο για αλλαγή και μια θετική προσδοκία ότι η θεραπεία μπορεί να βοηθήσει. Η διαδικασία δε θα προχωρήσει εάν ο ασθενής έχει σταθερές αρνητικές προσδοκίες και απροθυμία να δοκιμάσει νέες σκέψεις, συναισθήματα και συμπεριφορές..

Ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσετε τις διαφορετικές μορφές θεραπείας είναι να μελετήσετε τι κάνουν στην πράξη, όχι τι λένε στη θεωρία. Όλες οι θεραπείες, όσο και αν είναι φαινομενικά διαφορετικές οι συγκεκριμένες τεχνικές τους, πετυχαίνουν διευκολύνοντας διορθωτικές συναισθηματικές εμπειρίες. Οι τρόποι για να το πετύχουν αυτό μπορεί να διαφέρουν πολύ, αλλά ο στόχος τους είναι ο ίδιος.

Διαφορετικές μορφές ψυχοθεραπείας αναπτύσσουν διαφορετικές ορολογίες και θεωρίες, ωστόσο τα στάδια της θεραπείας τείνουν να είναι παρόμοια. Οι μορφές θεραπείας διαφέρουν σημαντικά στις θεωρίες αλλαγής, αλλά είναι πολύ παρόμοιες στα στάδια αλλαγής.

Στάδιο 1: Παρουσίαση προβλήματος

Ο ασθενής γνωρίζει ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά και ότι χρειάζεται βοήθεια. Τα προβλήματα συνήθως περιλαμβάνουν κάποιο συνδυασμό συμπτωμάτων, ανησυχητικές συμπεριφορές, διαπροσωπικές τριβές, εργασιακά προβλήματα, απογοήτευση, θλίψη, απογοήτευση, αυξημένο άγχος και/ή απώλεια υποστήριξης. Ο ασθενής συχνά έχει ελάχιστη επίγνωση των υποκείμενων παραγόντων που συμβάλλουν και δεν έχει ιδέα τι να κάνει στη συνέχεια.

Στάδιο 2: Ανάπτυξη Διανοητικής Ενόρασης

Ως αποτέλεσμα της θεραπείας οι ασθενείς συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις συμπεριφορές που έχουν δημιουργήσει τα προβλήματά τους, καθώς και τη μειωμένη τους ικανότητα στην αντιμετώπισή τους. Μπορεί να παρερμηνεύουν τα κίνητρα των άλλων, να μην αναγνωρίζουν τις συμπεριφορές τους, που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στους άλλους, να αποφεύγουν καταστάσεις, να απογοητεύονται και να αποθαρρύνονται πολύ εύκολα, να απομακρύνουν τους ανθρώπους λόγω αυτοκαταστροφικής συμπεριφοράς.

Στάδιο 3: Διορθωτικές συναισθηματικές εμπειρίες

Η διανοητική επίγνωση του τι προκαλεί το πρόβλημα θέτει το υπόβαθρο για τη δοκιμή νέων τρόπων σκέψης, συναισθήματος και συμπεριφοράς – τόσο εντός όσο και εκτός των συνεδριών. Ορισμένες διορθωτικές συναισθηματικές εμπειρίες συμβαίνουν στο πλαίσιο μιας καλής θεραπευτικής σχέσης, αλλά οι περισσότερες πρέπει να προέρχονται από σκόπιμες προσπάθειες που καταβάλλονται από τον ασθενή να σκεφτεί με νέους τρόπους, να αισθανθεί καταπιεσμένα συναισθήματα, να δοκιμάσει νέα πράγματα και να σταματήσει να αποφεύγει καταστάσεις φόβου.

Στάδιο 4: Ροή

Εάν η θεραπεία είναι επιτυχής, οι νέοι και πιο υγιείς τρόποι σκέψης, αίσθησης και αποτελεσματικής δράσης στον κόσμο εσωτερικεύονται και γίνονται αυτόματα.

Κάθε θεραπεία για να πετύχει προυποθέτει την ύπαρξη μιας ισχυρής θεραπευτικής συμμαχίας, ενώ οι ασθενείς πρέπει να έχουν τουλάχιστον κάποιο κίνητρο για αλλαγή και μια θετική προσδοκία ότι η θεραπεία μπορεί να βοηθήσει. Η διαδικασία δε θα προχωρήσει εάν ο ασθενής έχει σταθερές αρνητικές προσδοκίες και απροθυμία να δοκιμάσει νέες σκέψεις, συναισθήματα και συμπεριφορές..

Ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσετε τις διαφορετικές μορφές θεραπείας είναι να μελετήσετε τι κάνουν στην πράξη, όχι τι λένε στη θεωρία. Όλες οι θεραπείες, όσο και αν είναι φαινομενικά διαφορετικές οι συγκεκριμένες τεχνικές τους, πετυχαίνουν διευκολύνοντας διορθωτικές συναισθηματικές εμπειρίες. Οι τρόποι για να το πετύχουν αυτό μπορεί να διαφέρουν πολύ, αλλά ο στόχος τους είναι ο ίδιος.