Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Οι ολόιδιοι Άλλοι

Το Σύνδρομο Capgras είναι μια ψυχιατρική διαταραχή στην οποία ένα άτομο διατηρεί την αυταπάτη ότι ένας φίλος, σύζυγος, γονέας ή

Περισσότερα

Όσα πρέπει να ξέρετε για τις Παραυπνίες-Διαταραχές Ύπνου

Ως παραϋπνίες ορίζονται ανεπιθύμητα φαινόμενα και διαταραχές της συμπεριφοράς που παρεμβαίνουν απροσδόκητα στη φυσιολογική διαδικασία του ύπνου. Η διάκριση των

Περισσότερα

Κατατονική Σχιζοφρένεια

Η κατατονική σχιζοφρένεια είναι ένα χαρακτηριστικό μιας σοβαρής ψυχικής ασθένειας που ονομάζεται σχιζοφρένεια. Η σχιζοφρένεια σας εμποδίζει να διαχωρίσετε αυτό

Περισσότερα
Title Image
Home2019Ιανουάριος

Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, παιδιά ηλικίας 8-18 ετών περνούν κατά μέσο όσο 44,5 ώρες εβδομαδιαίως μπροστά σε μία οθόνη. Ολοένα και μικρότερης ηλικίας παιδιά είναι πλέον εξοικειωμένα με την τεχνολογία και καταφεύγουν σε αυτή για πολλές ώρες την ημέρα. Περίπου

Η τελειομανία είναι χαρακτηριστικό προσωπικότητας που συναντάται σε πολλούς ανθρώπους. Το περιβάλλον μας ευνοεί την αξιολόγηση και την καταμέτρηση επιτευγμάτων με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να θέτουν συνεχώς νέους στόχους υπερβαίνοντας κάθε φορά τα όρια τους. Για πολλούς η τελειομανία θεωρείται θετικό

Η τελειομανία είναι χαρακτηριστικό προσωπικότητας που συναντάται σε πολλούς ανθρώπους. Το περιβάλλον μας ευνοεί την αξιολόγηση και την καταμέτρηση επιτευγμάτων με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να θέτουν συνεχώς νέους στόχους υπερβαίνοντας κάθε φορά τα όρια τους. Για πολλούς η τελειομανία θεωρείται

Οι άνθρωποι που αναζητούν την τελειότητα δεν ανακουφίζονται με τίποτα. Η τελειομανία είναι χαρακτηριστικό προσωπικότητας που συναντάται σε πολλούς ανθρώπους. Το περιβάλλον μας ευνοεί την αξιολόγηση και την καταμέτρηση επιτευγμάτων με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να θέτουν συνεχώς νέους στόχους υπερβαίνοντας κάθε

Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, παιδιά ηλικίας 8-18 ετών περνούν κατά μέσο όσο 44,5 ώρες εβδομαδιαίως μπροστά σε μία οθόνη. Ολοένα και μικρότερης ηλικίας παιδιά είναι πλέον εξοικειωμένα με την τεχνολογία και καταφεύγουν σε αυτή για πολλές ώρες την ημέρα. Περίπου 23% αυτού του πληθυσμού μάλιστα, αισθάνονται «εθισμένοι στα βιντεοπαιχνίδια». Η διαρκής έκθεση των παιδιών σε οθόνες έχει καταστροφικές συνέπειες τόσο για  τον εγκέφαλο, όσο και στην κοινωνική και ψυχολογική ανάπτυξη των παιδιών.

Ψυχολογικές επιπτώσεις και προβλήματα στον εγκέφαλο

Όπως ο εθισμός στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά, το ίντερνετ προσφέρει μια διαφυγή από τα δυσάρεστα συναισθήματα και προβλήματα της καθημερινότητας. Τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν φανταστικούς κόσμους κάνοντας ό,τι θέλουν και ξεφεύγοντας από την ρεαλιστική πραγματικότητα. Τα βιντεοπαιχνίδια κάνουν τον οργανισμό να απελευθερώνει ντοπαμίνη, ουσία που μας κάνει να αισθανόμαστε καλά. Όμως, όσο περισσότερο παίζουν τα παιδιά, τόσο περισσότερη ντοπαμίνη χρειάζεται ο οργανισμός με αποτέλεσμα τελικά να απορρυθμίζεται το φυσιολογικό σύστημα ανταμοιβής του εγκεφάλου. Ο χρόνος που περνούν στο διαδίκτυο, είναι χρόνος που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για ξεκούραση, για εξωσχολικές δραστηριότητες ή για να κάνουν πράγματα με την οικογένεια και τους φίλους. Σταδιακά αποσύρονται, αδυνατούν να δημιουργήσουν φιλίες ή να περάσουν χρόνο με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Η έκθεση στις οθόνες αποσπάει την προσοχή και ευθύνεται για εκρήξεις θυμού και έντονα ξεσπάσματα. Το φως της οθόνης τη νύχτα είναι πιθανό να προκαλεί κατάθλιψη και στρες, ενώ αυξάνει την εγκεφαλική διέγερση και διαταράσσει τον ύπνο όταν τα παιδιά εκτίθενται σε αυτή πριν κοιμηθούν.

Πως μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας:

  • Οριοθετήστε την διάρκεια χρήσης τηλεφώνου και μείνετε σταθεροί στο πρόγραμμα, για παράδειγμα μην επιτρέπετε την χρήση τηλεφώνου στο φαγητό ή μετά από κάποια ώρα το βράδυ. Επίσης είναι σημαντικό να ενθαρρύνετε εφαρμογές κατάλληλες για την ηλικία των παιδιών σας και βοηθητικές για την δημιουργικότητα τους. Καλό είναι να υπάρχουν φίλτρα στον υπολογιστή που μπλοκάρουν τις ύποπτες ιστοσελίδες.
  • Ενημερώστε τα για τις επιπτώσεις της μακροχρόνιας χρήσης και ρωτήστε περισσότερα για τις ιστοσελίδες και τα βιντεοπαιχνίδια που προτιμούν. Ενισχύστε τα να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με παραγωγικό σκοπό.
  • Περάστε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά κάνοντας ευχάριστες ομαδικές δραστηριότητες. Πολλές φορές καταφεύγουν στο κινητό γιατί νιώθουν μοναξιά και βαριούνται. Βάλτε στο πρόγραμμά σας κοινές δραστηριότητες που αρέσουν στα παιδιά σας, είτε αυτό είναι κάποιο χόμπυ, είτε κάποια έξοδος σε θέατρο, μουσείο κλπ.
  • Ξεκινήστε τις αλλαγές με το να αλλάζετε εσείς πρώτα. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε το τηλέφωνο όταν τρώτε ή όταν οδηγείτε και περιορίστε την χρήση του ειδικά μπροστά στα παιδιά.