Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Ψυχική ανθεκτικότητα: Παράγοντες ανάπτυξης και επικινδυνότητας

Η πλειοψηφία των ανθρώπων έρχεται αντιμέτωπη με στρεσογόνες καταστάσεις και αντιξοότητες κατά την διάρκεια της ζωής του και εκτίθεται τουλάχιστον

Περισσότερα

Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και/η παρορμητικότητας (ΔΕΠ-Υ) σε παιδιά και ενήλικες

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και/ ή υπερκινητικότητας (ΔΕΠ/Υ) είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που ξεκινά στην παιδική ηλικία και παραμένει στην

Περισσότερα

Σχολικός εκφοβισμός και παράγοντες ψυχικής ανθεκτικότητας

Ο σχολικός εκφοβισμός και η θυματοποίηση από συνομηλίκους αποτελεί ένα πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζουν παιδιά και έφηβοι εντός, αλλά και

Περισσότερα
Title Image
HomeBlog Συμπτώματα Ιδεοψυχαναγκαστικής Διαταραχής σε παιδιά και εφήβους

Συμπτώματα Ιδεοψυχαναγκαστικής Διαταραχής σε παιδιά και εφήβους

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΙΔΨ Διαταραχής, η ασθένεια χαρακτηρίζεται από 2 στάδια, τις ιδεοληψίες και τους ψυχαναγκασμούς.

Οι ιδεοληψίες είναι δυσάρεστες σκέψεις ή εικόνες για το παιδί ή τον έφηβο και βρίσκονται έξω από τον έλεγχό του. Οι εμμονές αυτές μπορεί να είναι φόβος για μικρόβια και κίνδυνος αρρώστιας, φόβος ότι άσχημα πράγματα μπορεί να συμβούν, εικόνες σεξουαλικής φύσης ή φόβος ότι το παιδί θα προβεί σε ενέργειες που θα πληγώσει άλλους ανθρώπους γύρω του.

Τις ιδεοληψίες ακολουθούν οι καταναγκασμοί ή αλλιώς τελετουργίες στα οποία προβαίνει ένα παιδί με ΙΔΨ Διαταραχή προκειμένου να αποτρέψει ,όπως πιστεύει, κάτι κακό να συμβεί ή να νιώσει καλύτερα και να απαλλαγεί από αρνητικά συναισθήματα. Στα συμπτώματα περιλαμβάνονται ο επανειλημμένος έλεγχος των πραγμάτων (π.χ ότι το φως ή ο φούρνος είναι κλειστά), η συνεχής επιβεβαίωση από άλλα άτομα για το αν είναι καλά οι ίδιοι, οι υπερβολικές δουλειές σπιτιού όπως η τακτοποίηση των πραγμάτων ή το πλύσιμο των χεριών ενώ συχνά ζητάνε συγνώμη και αναφέρονται σε τυχερούς αριθμούς και λέξεις.

Διάγνωση

Η διάγνωση της διαταραχής γίνεται όταν οι εμμονές και οι καταναγκασμοί είναι τόσο συνήθεις και έντονοι, σε σημείο που να επηρεάζουν την καθημερινή ζωή του παιδιού και τη λειτουργικότητά του.

Συνήθως τα συμπτώματα εκδηλώνονται σε 2 ηλικιακές τάξεις, μεταξύ 8-12 χρονών ή μεταξύ εφηβείας και πρώιμης ενηλικίωσης. Παρόλα αυτά η ΙΔΨ Διαταραχή μπορεί να εκδηλωθεί ανά πάσα στιγμή από την παιδική ηλικία εώς την ενήλικη ζωή.

Επίσης πιο σπάνια ,αλλά συμβαίνει, μπορεί να εμφανιστούν τα συμπτώματα φαινομενικά μέσα σε ένα βράδυ και να αναπτυχθούν έντονα, κάνοντας λόγο για έναν υπο-τύπο παιδικής ΙΔΨ Διαταραχής που προκαλείται από λοίμωξη. Η λοίμωξη προκαλείται από κάποιο μικρόβιο (π.χ στρεπτόκοκκο) και στρέφει το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού εναντίον του εγκεφάλου αντί αυτής. Αυτός ο τύπος ΙΨΔ ονομάζεται Παιδιατρική Αυτοάνοση Νευροψυχιατρική Διαταραχή που σχετίζεται με Στρεπτόκοκκο, εάν πρόκειται για λοίμωξη από στρεπτόκοκκο, ή Παιδιατρικό Οξύ Νευροψυχιατρικό Σύνδρομο, εάν πρόκειται για οποιαδήποτε άλλη λοίμωξη.

Θεραπεία

Η θεραπεία περιλαμβάνει φαρμακευτική αγωγή από τον υπεύθυνο ψυχίατρο του παιδιού σε συνδυασμό με την εφαρμογή ενός είδους συμπεριφορικής θεραπείας που ονομάζεται Συμπεριφορική Θεραπεία με πρόληψη έκθεσης και απόκρισης (ERP). To ERP εκθέτει το παιδί σταδιακά σε καταστάσεις που του προκαλούν άγχος, ώστε να μάθει να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, χωρίς όμως να μπορεί να εκτελέσει τις αντίστοιχες τελετουργίες. Εν καιρώ, το παιδί αρχίζει να βιώνει λιγότερο άγχος και μαθαίνει να αναγνωρίζει τους πραγματικούς παράγοντες που το αγχώνουν και όχι αυτούς που η ΙΔΨ Διαταραχή του προκαλεί.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΙΔΨ Διαταραχής, η ασθένεια χαρακτηρίζεται από 2 στάδια, τις ιδεοληψίες και τους ψυχαναγκασμούς.

Οι ιδεοληψίες είναι δυσάρεστες σκέψεις ή εικόνες για το παιδί ή τον έφηβο και βρίσκονται έξω από τον έλεγχό του. Οι εμμονές αυτές μπορεί να είναι φόβος για μικρόβια και κίνδυνος αρρώστιας, φόβος ότι άσχημα πράγματα μπορεί να συμβούν, εικόνες σεξουαλικής φύσης ή φόβος ότι το παιδί θα προβεί σε ενέργειες που θα πληγώσει άλλους ανθρώπους γύρω του.

Τις ιδεοληψίες ακολουθούν οι καταναγκασμοί ή αλλιώς τελετουργίες στα οποία προβαίνει ένα παιδί με ΙΔΨ Διαταραχή προκειμένου να αποτρέψει ,όπως πιστεύει, κάτι κακό να συμβεί ή να νιώσει καλύτερα και να απαλλαγεί από αρνητικά συναισθήματα. Στα συμπτώματα περιλαμβάνονται ο επανειλημμένος έλεγχος των πραγμάτων (π.χ ότι το φως ή ο φούρνος είναι κλειστά), η συνεχής επιβεβαίωση από άλλα άτομα για το αν είναι καλά οι ίδιοι, οι υπερβολικές δουλειές σπιτιού όπως η τακτοποίηση των πραγμάτων ή το πλύσιμο των χεριών ενώ συχνά ζητάνε συγνώμη και αναφέρονται σε τυχερούς αριθμούς και λέξεις.

Διάγνωση

Η διάγνωση της διαταραχής γίνεται όταν οι εμμονές και οι καταναγκασμοί είναι τόσο συνήθεις και έντονοι, σε σημείο που να επηρεάζουν την καθημερινή ζωή του παιδιού και τη λειτουργικότητά του.

Συνήθως τα συμπτώματα εκδηλώνονται σε 2 ηλικιακές τάξεις, μεταξύ 8-12 χρονών ή μεταξύ εφηβείας και πρώιμης ενηλικίωσης. Παρόλα αυτά η ΙΔΨ Διαταραχή μπορεί να εκδηλωθεί ανά πάσα στιγμή από την παιδική ηλικία εώς την ενήλικη ζωή.

Επίσης πιο σπάνια ,αλλά συμβαίνει, μπορεί να εμφανιστούν τα συμπτώματα φαινομενικά μέσα σε ένα βράδυ και να αναπτυχθούν έντονα, κάνοντας λόγο για έναν υπο-τύπο παιδικής ΙΔΨ Διαταραχής που προκαλείται από λοίμωξη. Η λοίμωξη προκαλείται από κάποιο μικρόβιο (π.χ στρεπτόκοκκο) και στρέφει το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού εναντίον του εγκεφάλου αντί αυτής. Αυτός ο τύπος ΙΨΔ ονομάζεται Παιδιατρική Αυτοάνοση Νευροψυχιατρική Διαταραχή που σχετίζεται με Στρεπτόκοκκο, εάν πρόκειται για λοίμωξη από στρεπτόκοκκο, ή Παιδιατρικό Οξύ Νευροψυχιατρικό Σύνδρομο, εάν πρόκειται για οποιαδήποτε άλλη λοίμωξη.

Θεραπεία

Η θεραπεία περιλαμβάνει φαρμακευτική αγωγή από τον υπεύθυνο ψυχίατρο του παιδιού σε συνδυασμό με την εφαρμογή ενός είδους συμπεριφορικής θεραπείας που ονομάζεται Συμπεριφορική Θεραπεία με πρόληψη έκθεσης και απόκρισης (ERP). To ERP εκθέτει το παιδί σταδιακά σε καταστάσεις που του προκαλούν άγχος, ώστε να μάθει να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, χωρίς όμως να μπορεί να εκτελέσει τις αντίστοιχες τελετουργίες. Εν καιρώ, το παιδί αρχίζει να βιώνει λιγότερο άγχος και μαθαίνει να αναγνωρίζει τους πραγματικούς παράγοντες που το αγχώνουν και όχι αυτούς που η ΙΔΨ Διαταραχή του προκαλεί.